diumenge, 15 de novembre del 2009

TRENTO CITÀ

Avuí toca mostrar-vos un poc com és la ciutat de Trento.

Està ubicada cap al Nord-Est d'Italia en els Alps, situada al fons d'una vall dominada per les altes muntanyes al voltant i el riu Adige, que naix a Bolzano i baixa sempre molt cabalós.
És una ciutat tranquila i antiga, segur que vos sona lo del "Concili de Trento", el casc antic està tot adoquinat, a les facanes abunden els balcons i finestres carregades de moldures, capitells, etc... és molt acollidora, m'agrada passejar pels seus carrers.
Hi han diversos palaus decorats amb frescos tota la façana.
Aquest portal està davall de ma casa
El més famos d'açí és la Piazza del Duomo, on està la catedral. És prou gran.

Sempre hi ha gent al carrer en aquest lloc, ací és molt típic fer-se l'aperitiu a mitjan vesprada. La gent sol beure SPRITZ, que és com un bitter kas, però taronja, és fa amb vi, un xarob taronja i aigua amb gas, no està mal, però m'estime més una cervessa.

Per finalitzar més o menys amb aquest presentació de la ciutat, resta mostrar-vos el Castell, que està a dos minuts del meu pis. És gran i està ben conservat, dins solen fer exposicions i hi ha un museu, encara no he anat però no ho descarte algun dia d'avorriment o que m'entre la vena cultural, jeje

1 comentari:

ATZUVIANO ha dit...

aleluya aleluyaaa!! t'ho has agarrat en sèrio això d'actualitzar el blog ehh??!!! joer!!

Molt xula la ciutat. M'agrada la tranquilitat eixa que dius hi ha. I el pisset?! collons!! és de los més moernnnn!!!

Bo Jordi, que vaja mu bien!! 1 abraç